Teatr a dziecko
specjalnej troski
|
Spis treści |
|
|
Słowo
wstępne
..............................................................................................................
|
7
|
"TEATR" W PROCESIE EDUKACJI
DZIECKA ...................................................... |
11 |
Józefa
Sołowiej Terapeutyczne
aspekty twórczości
.................................................................................. |
13 |
Mariola
Szczepańska Edukacja
teatralna w kontekście poszukiwań pedagogicznych
........................................... |
19 |
Lucyna
Maksymowicz Warsztaty
twórczej dramy: sposób
uczenia, wyrażania siebie, komunikacji, forma sztuki... |
45 |
Lech
Śliwonik Teatr
dla życia - kilka wyjaśnień, refleksji, propozycji
....................................................... |
61 |
Karolina
Wittek Psychologiczne
aspekty pracy teatralnej z osobami z upośledzeniem umysłowym
............. |
67 |
Lucyna
Maksymowicz Aktor,
Instruktor czy Animator - to zawsze nauczyciel wspomagający rozwój
dziecka ........ |
75 |
Apolonia
Suchora - Olech Cywilizacyjne
uzasadnienie zmian w pracy nauczycieli na rzecz rzeczywistego
rozwoju wychowanków .............................................................................. |
95 |
|
|
EDUKACJA TEATRALNA - O PRAKTYCZNYCH ROZWIĄZANIACH
....................... |
109 |
Bogdan
Wąsiel Teatr
dziecka - "to prawo do własnego śmiechu, łez, własnego
strachu" (fragmenty
manifestów artystycznych Teatru Wierzbak) .................................................. |
111 |
Inka
Dowlasz, Jerzy Fedorowicz "Terapia
przez sztukę" - wczoraj, dziś, perspektywy ......................................................... |
119 |
Mirosław
Gliniecki Refleksje
z edukacyjnych działań Teatru STOP ................................................................. |
125 |
Stanisław
Miedziewski Zapiski
warsztatowe instruktora teatralnego Stanisława Miedziewskiego ze Słupska
........... |
141 |
Jolanta
Krawczykiewicz "Dziesięć
przykazań recytatora" ....................................................................................... |
149 |
Wojciech
Retz "Teatr
czy terapia" .......................................................................................................... |
153 |
Maria
Marchwicka Efektywność
treningów terapeutycznych dla młodzieży niepełnosprawnej w
ramach samopomocowych grup "Akademii Życia" doświadczenia
z lat 1996 -98 ............ |
159
|
Knud
Asmann The
Danish "Folkeskole" - primary and lower secondary school. "PilehØj"
- The after-school recreation centre .................................................................. |
175 |
Teresa
Gliniecka Co
może znaczyć teatr w szkole?
..................................................................................... |
179 |
Ewa
Delicka, Irena Kondej Formy
pracy z wykorzystaniem technik teatralnych w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym
w Damnicy
................................................................................ |
187 |
Ewa
Jakubczyk Teatr
w życiu dzieci specjalnej troski - uwagi wychowawcy
grupy
teatralnej "Stopki" .................................................................................................. |
191 |
Zofia
i Zbigniew Wójcikowie "Zabawa
w teatr" czyli teatralna przygoda rodziny Zosi i Zbyszka Wójcików
....................... |
193 |
|
|
WYBRANE FRAGMENTY WYSTĄPIEŃ W JĘZYKU
ANGIELSKIM .........................
|
197 |
INFORMACJA O AUTORACH ..................................................................................
|
249 |
WIDZIANE PRZEZ OBIEKTYW ...............................................................................
|
255 |