swoją
przygodę ze sceną rozpoczął w 1977 roku w koszalińskim Teatrze
Ruchu Blik Jupiego Podlaszewskiego i Ryszarda Koteckiego. Występował
w nim przez 6 lat.
Od 1983
roku związał się z Teatrem STOP z którym (z kilkuletnią przerwą
1989-96) współpracuje do dnia dzisiejszego. Mietek Giedrojć wniósł
do Teatru STOP elementy pantomimy i plastyki ciała. Bardzo szybko
stał się autorytetem w temacie ruchu scenicznego. Dzięki blikowemu doświadczeniu nie tylko przyczynił się do zwiększenia
ekspresji i dynamiki przygotowywanych przedstawień, ale również
obudził świadomość aktorów w zakresie pracy nad ciałem.
Poszukiwania artystyczne Teatru STOP stanowiły dla Mietka nowe
wyzwanie. Dotykały przestrzeni nieznanej dla mima - przestrzeni słowa. Te
obopólne uzupełniania doprowadziły do powstania kilku ciekawych
przedstawień:
„Dialogus Pastoralis” – 1984
„SEKSTET”
– 1985
„DEALER”
- 1998
„BEZNIKOTYNEK”
- 2005
W 1995
roku stworzył własną scenę jednego aktora nazywając ją Teatrem
Małych Form. Wspólnie ze Stanisławem Miedziewskim (reżyserem
teatralnym współpracującym swego czasu z Teatrem STOP) stworzył
znakomity duet artystyczny poszukujący inspiracji dla postaci
scenicznych w klasycznej literaturze rosyjskiej. Teatralnymi
efektami tych działań były monodramy:
"ŁAGODNA"
według F. Dostojewsjkiego - 1988
"NOS"
według M. Gogola - 1990
"O
SZKODLIWOŚCI PALENIA TYTONIU" według A. Czechowa - 2006
W
ostatnich latach współtworzy i wykonuje artystyczne programy
profilaktyczne (jeden został wykorzystany w projekcie Światowej
Organizacji Zdrowia WHO).
Od 2006
roku prowadzi zajęcia z pantomimy i klaunady w projekcie pt. "Eigene Grenzen kennen
- Barrieren überwinden” Fundacji
Stiftung "Grosses Waisenhaus zu Potsdam".
Absolwent Akademii Teatralnej w Warszawie na Wydziale Wiedzy o
Teatrze.
Jako mim i
clown często występuje na międzynarodowych festiwalach teatrów
ulicznych – ostatnio w Gdańsku, Krakowie, Toruniu i Włocławku.
|